Köprüler arabaların ve insanların bir su parçasından zahmetsizce ve hızlı bir şekilde geçebilmeleri için inşaa edilirler. Ancak Uruguay'da yer alan ve mimar Rafael Viñoly tarafından tasarlanan bu köprü akıllara durgunluk veriyor. Düz bir yapının aksine bu köprü dairesel bir yapıya sahip. Bu dairesel köprüyü görenler " bu köprü acaba neden dairesel inşa edildi?" diye sormaktan kendini alamıyor. Bu köprünün dairesel inşa edilmesinin nedenini düşünürken aklımıza 'Erzurumlu vatandaşın soba fıkrası' gelmiyor değil.
Zamanında bilimsel çalışmalar için Erzurum'a giden bir ekip, bir vatandaşın evine misafir olurlar. Oldukça sıcak o evin içerisindeki sobanın yerden 1 metre yükseltilmiş olduğunu gören ekip evin iyi ısınması ve sobanın yerden yüksekliği arasında bir bağ olduğunu düşünerek kendi aralarında beyin fırtınası yaparlar.
Kimyacı, "adam sobayı yükselterek aktivasyon enerjisini düşürmüş,böylece daha kolay yakmayı amaçlamış."
Fizikçi, "adam sobayı yükselterek konveksiyon yoluyla odanın daha kısa sürede ısınmasını sağlamak istemiş."
Jeolog, "burası tektonik hareketlilik bölgesi olduğundan herhangi bir deprem anında sobanın taşların üzerine yıkılmasını sağlayarak yangın olasılığını azaltmayı amaçlamış."
Matematikçi, "sobayı odanın geometrik merkezine kurmuş, böylece de odanın düzgün bir şekilde ısınmasını sağlamış."
Antropolog, "adam ilkel topluluklarda görülen ateşe tapmanın daha hafif biçimi olan ateşe saygı nedeniyle sobayı yukarıya kurmuş." der, ancak bir noktada buluşamazlar.
O sırada içeriye giren ev sahibine sobayı neden 1 metre yukarıda kullanığını sorarlar ve adam cevap verir: " Soba borusu yukarı bacaya yetmedi bu yüzden bende yerden yükselttim".
Bu köprünün dairesel yapılış amacı tabi ki demirin yada betonun eksikliğinden değil ama en az fıkradaki vatandaşın çözümü kadar basit. Bu köprü arabalar üzerinden geçerken onları yavaşlatarak oluşan sarsıntıyı azaltmak, köprünün mukavemetini artırmak ve tabi ki çevresindeki muhteşem manzarayı yolculara göstermek için tasarlandı.
Bir yıl gibi bir sürede kullanıma açılan köprünün inşaatına 2014'ün sonlarında başlandı. köprü ve köprüye bağlı yolların toplam maaliyeti 11 milyon dolar. Köprü inşaatından önce, Maldonado ve Rocha ilçeleri arasında geçiş yapmak isteyen araçların teker teker bir sal üzerine yüklenmesi ve suyu geçmesi gerekiyordu. Şimdi, her gün 1000'den fazla otomobilin yeni köprüyü kullandığı tahmin ediliyor.
Ayrıca bu köprü sayesinde Uruguay'ın turizm gelirleri arttı. Uruguay bu köprü üzerinden geçen yollarla gelen ziyaretçileri nispeten gelişmemiş olan Rocha sahillerine ulaştırmayı hedefliyor.