TV REKLAM ÜCRETLERİ NE KADAR
Televizyon ilk icat edildiğinde görüntüyü bir yerden başka bir yere aktarmak ekstrem bir gelişme olarak karşılanmıştı.Daha sonraları televizyon, veri aktarımı ve görüntüleme teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde bir araç olmaktan çok bir sektör haline dönüştü. Bunda izlenme oranlarının, televizyona sahip hane sayılarının ve yayınlanan program çeşitliliğinin payı çok büyük şüphesiz.
TV REKLAM ÜCRETLERİ NASIL BELİRLENİR?
Günümüzde tv izlenme rakamları ve ekran başında geçirilen süreler çok fazla. Öyle ki bazı programlar günlük 10 milyon kişiye ulaşabiliyor. Rakamlar bu kadar yüksek iken televizyonculuk dolayısıyla reklamcılık daha fazla insana erişmek için ilk sıraları alıyor.
İnternette "falanca kanalın reklam ücreti ne kadar?" diye bir araştırma yapıyorsanız yanlış sorunun peşindesiniz. Çünkü reklam ücretleri kanala göre değil, kanalın yayınladığı programın reyting rakamlarına göre belirlenir. Yani siz aslında TV kanalına değil, kanalın yayınladığı programa reklam vermiş olursunuz.
Ayrıca TV reklamlarında ücret saniye başına ödenir. Bazı programlarda saniye başına ücret 450₺ olabiliyorken bazı programlarda ise 7000₺ gibi rakamları bulabiliyor. Tabi günün ekonomik şartları, döviz kurları ve rekabet ortamını da hesaba katmak gerek.
TV REKLAM ÇEŞİTLERİ NELERDİR?
Eğer televizyon kanallarında reklamlarınızın yayınlanmasını istiyorsanız öncelikle hangi reklam türünü seçeceğinize karar vermiş olmalısınız. Burada TV reklamları dörde ayrılıyor;
Spot Reklamlar:
Genelde peş peşe reklamların döndüğü, reklam başına süre uzunluğunun uzun olduğu ve reklam kuşağı olarak adlandırılan zamanlarda yayınlanan reklamlardır. Gösterim başına maliyeti yüksek olduğu için genelde büyük markalar tarafından tercih edilirler.
Sponsor Reklamlar:
Bir programın başında, sonunda yada reklam aralarına girerken verilen reklamlardır. Örneğin "falancanın sunduğu falanca programı başlıyor" gibi ifadeler kullanılan reklamlar sponsor reklamlardır.
Bant Reklamlar:
Yayında olan programa ara vermeden ve program akışına mani olmadan yayınlanan reklamlardır. Bu tür reklamlarda program devam ederken ekranın bir köşesinde reklam belirir ve en fazla 8 saniye uzunluğunda olabilir.
Ürün Yerleştirme Reklamları:
Yayınlanan programda sunucuların veya oyuncuların kullandıkları markalar gösterilir. Örneğin popüler bir dizinin başrol oyuncusunun, telefonla konuşma sahnesinde I Phone kullanması gibi.
Tüm reklamların yerleşimleri, yayınlama kriterleri, ekran oranları ve MAX/MİN süreleri RTÜK tarafından belirlenir.
TV REKLAM FİYATLARI 2019
TV reklam ücretlerinin programdan programa, döviz kuruna, piyasa şartlarına göre şekillendiğinden bahsetmiştik. Buna rağmen yine de güncel fiyatlardan bahsetmek mümkün. İşte bazı programların saniye başına reklam ücretleri:
Star TV
|
Ufak Tefek Cinayetler (Özet)
|
4160 TL
|
Star TV
|
Yerli Dizi Tekrar
|
520 TL
|
Star TV
|
Olay Yeri
|
520 TL
|
Star TV
|
Özlem Denizmen’le Kadınca
|
520 TL
|
Star TV
|
Starlife
|
520 TL
|
Kanal D
|
Beyaz Show
|
5200 TL
|
Kanal D
|
Hayatın Penceresinden
|
720 TL
|
Kanal D
|
Yerli Dizi (Tekrar)
|
570 TL
|
Kanal D
|
Magazin D
|
720 TL
|
Fox TV
|
Kadın (Özet)
|
3650 TL
|
Fox TV
|
Bizim Hikaye (Tekrar)
|
625 TL
|
Fox TV
|
Sizi Böyle Alalım
|
625 TL
|
Fox TV
|
Stil Avcıları
|
625 TL
|
TV8
|
O Ses Turkiye (Özet)
|
2600 TL
|
TV8
|
Gerçeğin Peşinde
|
625 TL
|
TV8
|
Magazin 8
|
625 TL
|
TV8
|
Güldür Güldür (Kolaj)
|
625 TL
|
Show TV
|
Zahide Yetiş’le
|
570 TL
|
Show TV
|
Çocuktan Al Haberi
|
570 TL
|
Show TV
|
Pelin Karahan’la
|
570 TL
|
Show TV
|
Güldür Güldür (Özet)
|
2600 TL
|
Show TV
|
Çukur (Özet)
|
3650 TL
|
Merak edenler için: TELEVİZYONUN İCADI VE İLK TELEVİZYON